Goudse IJsbaan is deelnemer van de wintercampagne

De gezamenlijke campagne Ontdek de Goudse Winter is van start gegaan en loopt tot en met eind januari 2026. De Goudse IJsbaan doet hier met trots aan mee.

De Goudse IJsbaan zet zich deze winter, samen met andere Goudse partijen, in voor een geweldige Goudse winter.
Goudse organisaties bundelen hun krachten om de stad te laten stralen als sfeervolle winterbestemming. Met de campagne Ontdek de Goudse Winter willen de partijen zoveel mogelijk bezoekers naar de stad trekken.

Na het succes van eerdere campagnes staat opnieuw samenwerking centraal: “Samen maken we een bezoek aan Gouda de moeite waard.” En daar blijft het niet bij, want deze winter laat Gouda zich niet alleen zien, maar ook horen. Vanaf 6 december is de radiospot van Ontdek de Goudse Winter vier weken lang regionaal te horen via het digitale kanaal van Qmusic.

Gezamenlijke effort zet winters Gouda in de kijker
Grand Canyon Events initieert, opnieuw in nauwe samenwerking met het team Stadsmarketing & Toerisme van de gemeente Gouda, een grootschalige wintercampagne. Door het winteraanbod te bundelen en budgetten te combineren, creëren de samenwerkende partners een groot en breed bereik.
De deelnemende organisaties aan de wintercampagne zijn: Cultuurhuis Garenspinnerij, Gouda bij Kaarslicht, Museum Gouda, de Goudse Schouwburg, de Sint-Janskerk, Cinema Gouda, Stichting Samenwerkende Binnenstadondernemers Gouda (SBG) en Goudse IJsbaan.

“Deze organisaties zorgen samen voor extra bezoekers, waar de gehele binnenstad profijt van heeft. Dankzij de campagne weten bezoekers onze stad te vinden voor al het moois dat Gouda in de winter te bieden heeft,” aldus Roselle Gruters, marketingmedewerker toerisme bij de gemeente Gouda.

Gouda laat zich zien én horen
De crossmediale wintercampagne maakt gebruik van een uitgebreide mix van on- en offline communicatiemiddelen:
- Een landingspagina op welkomingouda.nl met een overzicht van het winteraanbod van de deelnemende partijen
- Een opvallende abri-campagne met ruim 50 vlakken in Gouda en de regio
- Diverse Google Pmax-campagnes
- Pakkende social media campagnes via VVV Gouda (@VisitGouda)
- Snelwegreclame op diverse locaties langs de A12
- Meerdere advertenties in Het Kontakt
-
Online radiospot via Qmusic

Alle middelen worden per deelnemer ingericht op basis van hun communicatiedoelstellingen. De exposure wordt zorgvuldig op elkaar afgestemd en zorgt voor een enorm bereik. Afgelopen zomer resulteerde de gezamenlijke zomercampagne in miljoenen vertoningen.

“Deze zichtbaarheid én deze resultaten behaal je niet alleen. Dat is de kracht van samenwerking,” aldus Desiree de Lange van Grand Canyon Events.

Wij, als Goudse IJsbaan, zijn trots om deel van uit te maken.




Koop tickets